خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/01/20 - 13:50
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
سرگزی:

استفاده دوگانه از ظرفیت های حقوق بشر قطعا در دنیا پیامدهای بسیار منفی ایجاد می کند

رئیس فراکسیون حقوق بشر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: استفاده دوگانه از ظرفیت های حقوق بشر قطعا در دنیا پیامدهای بسیار منفی در حوزه های اجتماعی، افکار عمومی و ثبات و امنیت کشورها ایجاد می کند.

محمد سرگزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به تعلیق عضویت روسیه در شورای حقوق بشر و چشم پوشی این شورا بر جنایت های رژیم صهیونیستی، گفت: حقوق بشر ابزاری برای کشورهای استکباری است که از ظرفیت آن به صورت دوگانه استفاده می کنند. کشورهای مورد حمایت آنها اگر جنایاتی را در دنیا انجام می دهند نه تنها آن را محکوم نمی کنند بلکه با آنها همراهی می کنند و در بسیاری از مجامع بین المللی از ظرفیت های خود استفاده می کنند و جلوی محکومیت آنها را می گیرند.



نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون در مجلس بیان کرد: در نظام خودمان هیچ موقع از جنگ حمایت نکرده ایم و هرگز تجاوز را مورد تایید قرار نمی دهیم اما استفاده دوگانه از ظرفیت های حقوق بشر قطعا در دنیا پیامدهای بسیار منفی در حوزه های اجتماعی، افکار عمومی و ثبات و امنیت کشورها ایجاد می کند.



رئیس فراکسیون حقوق بشر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید به این سمت برویم در دنیا کشورهایی که دارای منافع مشترک هستند و نگاه آنها صلح و امنیت بین المللی است اجازه استفاده دوگانه از ظرفیت های بین المللی همچون استفاده از نظریه حقوق بشر را ندهند./



پایان پیام

  • کد خبر : 339801
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار